De opleiding mobiliteit staat.
De beste uitvinding sinds die van het wiel


In drie jaar tijd een opleiding mobiliteit opbouwen en neerzetten, daar komt wel wat bij kijken. Allereerst natuurlijk de vakinhoudelijke ontwikkeling eigentijds studieprogramma, samen met
een sterk docententeam. Maar er komt meer bij kijken: een goede band met het werkveld, een hoogwaardige werkveldadviescommissie, een effectieve sociale media strategie. En natuurlijk gemotiveerde studenten. Dat kan alleen als de opleiding functioneert als een netwerkorganisatie met excursies, congressen, gastcolleges. Elke onderwijsperiode sluiten we de tentamenperiode met alle studenten af met een kroonlezing- dat zegt iets over de cultuur binnen de opleiding.

En dan de resultaten: Elk jaar ziet de opleiding 50% groei aanmeldingen, en dat met een gering studie-uitvalpercentage. In 2012-2013 begonnen we al meteen in de kopgroep van opleidingen mobiliteit, maar waren we nog te klein om in benchmarks mee te draaien.
In 2013-2014 en 2014- 2015 zijn we wel groot genoeg… en hebben we ons losgemaakt van de kopgroep. We zijn de kopgroep. De landelijk toonaangevende, onafhankelijke benchmarks beoordelen:
  • koppositie bij Elseviers beste studies
  • koppositie bij Nationale Studenten Enquete (op Almere als studieomgeving na)
  • koppositie bij studiekeuzegids 1 2 3
  • kwaliteitszegel topopleiding (waarvan een keer met maximale score)
Het grootste compliment is de beoordeling ‘voorbereiding op beroepspraktijk’ (want daar doen we het immers voor): een 4.6 op een vijfpuntschaal.
In 2014-2015 is de opleiding Mobiliteit door de accreditatie, met goed en ruim voldoende beoordelingen.

Met recht kan je dan stellen: Windesheim Flevoland opleiding Mobiliteit staat.